Halaman

27 September 2012

MB minta jangan sertai demontrasi ABC

Oleh: Suriati Ali

Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said meminta semua pihak tidak menyertai Demontrasi Asal Bukan Che Mat (ABC) yang dijadualkan berlangsung di Dataran Batu Buruk, Kuala Terengganu, Sabtu ini.

Katanya, demontrasi yang jelas mencemar imej Terengganu itu tidak wajar diadakan kerana ada pelbagai cara boleh diselesikan secara baik.

“Pihak Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) telah bersetuju membaiki kesilapan lampau dan akan melaksanakan perubahan terbaik demi mutu bola sepak Terengganu.

 “Oleh itu, orang ramai, khususnya peminat bola sepak diminta jangan terpengaruh oleh pihak tertentu supaya menyertai demo itu secara beramai-ramai,” katanya kepada pemberita, semalam.

 Dato’ Seri Haji Ahmad turut memberitahu, dia akan mengambil tahu dan terlibat secara langsung mengenai pemilihan pemain-pemain pada musim baru supaya kedua-dua pasukan lebih mantap.

“Walaupun tidak terbabit secara langsung dalam persatuan , saya sebagai wakil kerajaan negeri yang membiayai pasukan Terengganu dan T-Team itu berhak berbuat demikian,” katanya