Halaman

21 January 2013

JOM BERSAMA PENULIS BUKU "KAFIRKah Aku? ... C.N AL-AFGHANI (CIKGU ZAINON)

Oleh: Ruslan Abdul Rahman

Anda mahu dengar pengakuan bekas pengikut tegar Pas, Cikgu Zainon Ismail? Oleh kerana kerana terlalu percayakan Amanat Hadi beliau sanggup berhenti sebagai guru semata-mata untuk membantu perjuangan Pas.

Setelah beliau insaf, Presiden Pas Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang hanya melebelkannya hanya sebagai ‘guru sekolah rendah”. Beliaulah yang telah menulis buku “Kafirkah Aku?” yang telah menggegarkan masyarakat Islam di negara ini khususnya dengan pendedahan beliau tentang penyelewengan di dalam Pas.

Beliau juga pernah menjadi wartawan/penulis di akhbar Harakah, malah sanggup bersama mujahidin di bumi Afghanistan sekitar tahun 1988.

Hari ini setelah tersesat di hujung jalan beliau kembali ke pangkal jalan. Unit Komunikasi Negeri akan menganjurkan program Diskusi bersama dengan Cikgu Zainon atau C.N Al- Afgani pada 29 Januari 2013 (Selasa) jam 8.30 pagi bertempat di Stadium Negeri di Jalan Sultan Mahmud.

Para pendakwah di bawah Yayasan Islam Terengganu, Imam/bilal dan Ahli jawatankuasa Masjid adalah di antara yang akan hadir ke diskusi tersebut. Persuruhjaya Agama Hal Ehwal Agama Terengganu, Dato’ Rozali Salleh dijangka akan menyampaikan ucaputama dan seterusnya menjadi moderator diskusi yang bertajuk “Dilema dan ranjau perjuangan Islam di Malaysia.”.

Anda pasti berminat untuk mengenali Cikgu Zainon lebih lanjut dan mendengar pengakuan terbukanya tentang kesesatan dalam parti berkenaan yang pernah didokonginya.

(Sila KLIK di FACEBOOK TEGANUKITA untuk menyertai.