Halaman

20 January 2013

Manfaatkan bantuan awal persekolahan : Dato' Rahman

Oleh: Aida Abd Rahman

Manfaatkan wang bantuan khas awal persekolahan untuk tujuan pelajaran sahaja, jangan pula menyalahgunakannya,’ kata Pegawai Pembangunan Parlimen Marang, Senator Dato’ Abd Rahman Bakar.

Beliau berkata demikian selepas menyampaikan bantuan RM100 kepada 6,892 pelajar di Dewan Undangan Negeri Bukit Payong, di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Payong, Marang, hari ini.

Hadir sama Pegawai Penyelaras DUN, Encik Zaidi Muda.

Kesemua pelajar berkenaan dari Sekolah Kebangsaan (SK) Undang; SK Kedai Buluh; SK Kampung Bukit; SK Atas Tol; SK Tok Dir; SK Bukit Payong; SK Paya Resak; Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Payong; SMK Tun Telanai dan SMK Sultan Mansor.

Dato’ Abd Rahman berkata, ibu bapa haruslah memastikan bantuan Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang disediakan untuk meringankan beban mereka menyediakan keperluan persekolahan anak-anak itu dapat dimanfaatkan sebaik mungkin.

 “Gunakan wang RM100 itu untuk kegunaan membeli peralatan sekolah seperti buku rujukan dan alat tulis, jangan pula salah guna kepada sesuatu perkara yang tidak betul,” katanya.

Semua pelajar di Parlimen Marang akan menerima bantuan awal persekolahan itu secara berperingkat-peringkat yang melibatkan Dun Pengkalan Berangan (21 Januari), Alor Limbat (22 Januari) dan Rhu Rendang (23 Januari).