Halaman

20 January 2013

Umum manifesto, apabila tiba masanya-MB

Oleh: Suriati Ali

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Terengganu Dato’ Seri Haji Ahmad Said belum bersedia mengumumkan manifesto Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 biarpun menyedari pemimpin pembangkang sudah lama berbuat demikian.

 “Kita tidak akan mengumumkan perkara itu dalam tempoh terdekat walaupun menyedari ramai yang ingin mengetahui apa isi kandungan manifesto.

“Apabila tiba masa sesuai, kita akan umumkannya, apa yang penting, rakyat perlu bersabar menanti pengumuman manifesto yang pasti menjanjikan banyak kebaikan untuk rakyat ,” kata kepada pemberita selepas merasmikan Hari Keluarga Wisma Darul Iman (WDI) di Dewan Besar WDI, Kuala Terengganu, semalam.

 Hadir sama memeriahkan majlis, Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah; Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pembangunan), Dato’ Haji Mat Razali Kassim dan Pengarah Tanah dan Galian (PTG), Dato’ Tuan Mamat Tuan Ngah.

Dato’ Seri Haji Ahmad berkata, BN Terengganu sudah lama bersedia untuk menghadapi PRU-13 dan yakin mampu menawan beberapa kerusi yang kini dimiliki pembangkang.

 “Pihak kami akan membuka bilik gerakan mulai 1 Februari depan, bagi memudahkan orang ramai mendapat maklumat lebih terperinci.

“Dengan gerak kerja yang kita atur dan sambutan dari akar umbi lebih-lebih lagi dari jentera parti secara keseluruhannya kekuatan UMNO tetap terselah,” katanya.