Halaman

25 January 2013

Pusat Minda Besut Seminar Pembangunan Kerjaya

Oleh: Mohammad Ishak

Pelajar lepasan SPM dan remaja di daerah Besut berpeluang menyertai Seminar Kerjaya yang menyaksikan pelbagai profesion menarik untuk golongan berkenaan.

Seminar sehari yang akan berlangsung pada 1 Februari di Bangunan Baitul Ehsan, Jertih, membuka peluang kepada pelajar untuk mengetahui bidang kerjaya yang mereka minanti atau sesuai untuk diterokai.

Antara kerjaya menarik yang dianjurkan oleh pihak terbabit ialah, kewartawanan, fotografi, perubatan, pelancongan dan pengurusan bank.

Pengerusi Pusat Minda Besut, Toh Puan Seri Kamariah Che Zakaria berkata, pihaknya sudah menyediakan panel penceramah dalam bidang berkaitan untuk seminar yang pertama kali dianjurkan oleh pusat berkenaan.

Katanya, seminar itu bertujuan memberi kefahaman dan kemahiran kepada peserta terutama pelajar lepasan SPM serta remaja yang berminat dalam kerjaya berkaitan.

Menurutnya, pihak penganjur mengenakan caj RM15 kepada setiap peserta yang ingin berkongsi pengalaman sepanjang seminar itu berlangsung.

Menurutnya, mereka yang berminat menyertai seminar itu boleh mendaftarkan diri di Pusat Minda Besut di Bangunan Umno Bahagian Besut pada hari seminar diadakan.

Beliau berharap, pelajar dan remaja daerah itu merebut peluang menyertai seminar itu kerana ia amat berguna dan memberi manfaat kepada semua peserta.