Halaman

23 January 2013

Penjawat awam Terengganu hayati amanat KSU secara 'live streaming'

Penjawat awam sedang mendengar amanat KSN, Dato' Sri Dr. Ali Hamsa secara 'live streaming' di Dewan Besar Wisma Darul Iman.
Oleh; Esah Abdullah

Lebih 1,000 penjawat awam kerajaan negeri dan Persekutuan memenuhi Dewan Besar Wisma Darul Iman untuk mendengar amanat Ketua Setiausaha Negara (KSN), Dato’ Sri Dr. Ali Hamsa yang dilaksana secara ‘live streaming’ ke seluruh negara petang semalam.

 Hadir sama Pegawai Kewangan negeri, Dato’ Haji Abdul Razak Ismail dan Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pembangunan), Dato’ Haji Mat Razali Kassim serta pegawai kanan kerajaan negeri dan Persekutuan.


Program Amanat KSN bersama Penjawat Awam 2013 itu berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) dan dapat diikuti di negeri-negeri seluruh negara termasuk Terengganu.

Pengumuman KSN yang akan melaksanakan kenaikan gaji antara dua hingga lima peratus kepada penjawat awam yang mencapai tangga gaji maksimun yang dijangka diumumkan bulan depan itu menerima tepukan gemuruh penjawat awam.


“Kenaikan gaji itu hanya membabitkan kakitangan yang mempunyai prestasi perkhidmatan cemerlang serta mencatat markah 80 dan ke atas dalam Laporan Nilaian Prestasi Tahunan,” katanya.

Oleh itu katanya, penjawat awam perlu meningkatkan produktiviti kerja supaya lebih kreatif dan inovatif dalam melaksanakan tugas yang diamanahkan.