Halaman

25 September 2013

Marathon TATiUC meriah

Oleh: Aminudin Ismail.
Gambar ihsan: Mazlan Mustafa (Pejabat Dun Batu Rakit).

Pemenang bergambar kenangan bersama Bazlan (berdiri empat dari kanan).
SERAMAI 300 penuntut termasuk kakitangan Kolej Universiti TATI (TATiUC), Kemaman menyertai larian marathon sejauh 10 kilometer bersempena Sambutan Majlis Konvokesyen ke 3, kolej universiti itu, kelmarin.

Larian yang bermula di perkarangan TATiUC dan berakhir di tempat yang sama itu terbahagi kepada lima kategori ialah penuntut lelaki, penuntut perempuan, staf lelaki dan perempuan serta kategori veteran.

Peserta memulakan larian sejauh 10 km.
Jurucakap penganjur, Mohd Shahrul Azmi Mohd Alim, berkata sambutan terhadap larian pada tahun ini begitu mengalakan di mana lebih ramai peserta menyertainya. Manakala, katanya, trek larian juga berbeza dari tahun-tahun lepas.

“Dulu kita hanya mengunakan trek sekitar kawasan TATiUC, tetapi kali ini pihak kami mengunakan laluan di luar Universiti iaitu melalui Teluk Kalong dan kembali semula ke TATiUC. Tujuan diadakan laluan baru itu adalah untuk mempromosikan pesta konvo kepada penduduk setempat,” katanya.

Pemenang kategori pelajar lelaki ialah ialah Shah Ehsan Che Salim, kedua, Mohd Badrul Irham Ghazali dan ketiga Mohd Zulkarnain Mohd Araf manakala pelajar wanita pula dimenangi Faizah Mohd Awi pertama, kedua, Shasilawati Mohd Zain dan ketiga Norhayati Mohamad.

Bagi kategori staf lelaki, pemenang ialah Mashelmie Sidik dan wanita dimenangi Faizah Mohd Awi manakala Kategori vateran pemenangnya ialah Rozita Mohamad.

Majlis pelancaran larian dan penyampaian hadiah kepada pemenang dilakukan oleh Ahli Dewan Undangan Adun) Negeri Batu Rakit, Bazlan Jaafar yang juga Pengerusi TATiUC.