Halaman

24 September 2013

Mat Nor berjaya tiba di Dataran Batu Buruk

Oleh: Suriati Ali 

 Walaupun kelihatan penat mengharungi cabaran pada hari kedua, semalam iaitu ke lokasi ketiga di Batu Buruk, Kuala Terengganu sejauh 40.7 Kilometer (Km), peserta Walk For Malaysia (Walk4Malaysia) , terutama Mohd Nor Mat, 47 tetap bersemangat meneruskan misi berjalan kaki ke Putrajaya. 

Mohd Nor yang juga Kakitangan Yayasan Islam Terengganu (YIT)cawangan Besut tiba di Dataran Baru Buruk, Kuala Terengganu, kira-kira jm 6.50 petang, semalam, dan disambut Pegawai Daerah Kuala Terengganu, Haji Wan Nawawi Wan Ismail.

Hadir sama Pengerusi Pengelola Walk4Malaysia, Saiful Bahri Baharuddin dan lebih 200 belia dan penduduk sekitar

 Sebelum itu, Mohd Nor diiringi lebih 50 peserta terdiri daripada atlet Sukan Malaysia (Sukma), Kakitangan Majlis Sukan Negeri Terengganu dan belia, berjaya menamatkan perjalanan hari pertama sejauh 67.5 KM, bermula dari Dataran Kuala, Besut ke lokasi kedua Di Masjid Merang Setiu.

 Peserta Walk4Malaysia menyambung perjalanannya, sejauh 58.4 Km ke Mercang, Setiu, kira-kira 8.30 pada pagi ini dan dijangka mengambil kira-kira 12 jam.

 Hasrat Mat Nor adalah bagi memenuhi nazarnya setelah Barisan Nasional (BN) mengekalkan kerusi kawasan itu dalam Pilihan Raya Kecil Kuala Besut 24 Julai lalu.