Halaman

17 October 2012

Jentera parti perlu ubah sikap

Oleh: Suriati Ali

Jentera parti di Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Burok diminta ubah sikap dan berani menangkis tohmahan pembangkang sekiranya mahu DUN itu kembali kepada Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Dato' Che Mat Jusoh menyampaikan amanat kepada jentera parti DUN Batu Buruk pada majlis Komunikasi Patriotik  yang dianjurkan oleh Pejabat Unit Komunikasi Negeri Terengganu
 Pegawai Pembangunan DUN Batu Buruk, Dato' Che Mat Jusoh, berkata dia kesal dengan sikap segelintir pemimpin setempat yang bersikap hanya mendengar kutukan dan kiritikan pembangkang terhadap agenda kerajaan.

 “Kita sebagai individu yang dipercayai di peringkat kampung tidak wajar bersikap demikian sebaliknya perlu menangkis setiap apa yang diperkatakan itu melalui apa jua kaedah sekali pun.

“Turun padang menjeguk rakyat antara kaedah terbaik dan wajar dilaksanakan sejak dulu lagi. Kaedah itu juga boleh mengetahui isi hati rakyat dimana silap, kurang dan lebihnya mentadbir kampung,” katanya.

Menurutnya, jika itu pun tidak tidak mahu dan malsa hendak laksanakan, kita patut malu dengan jawatan yang dipegang.

“Kita tidak wajar selesa dengan jawatan yang dipegang sebaliknya bertanggunjawab dengan apa yang diamanahkan pemimpin utama dan rakyat.

“Dalam tempoh singkat ini iaitu sebelum menjelang pilihan raya, kita sebagai jentera parti perlu bersiap sedia dengan strategi tertentu supaya mudah untuk pika pengundi,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Komunikasi Patriotik anjuran Unit Komunikasi Negeri di Hotel Tanjong Vista, malam tadi.

Pengarah Unit Komunikasi Negeri, Haji Shamsuddin Sulong memberi motivasi kepada jentera pilihanraya DUN Batu Buruk
Pengarah Unit Komunikasi Negeri, Haji Shamsuddin Sulong turut hadir bersama-sama kira-kira 200 orang terdiri daripada jentera pilihan raya dan perayu undi DUN Batu Burok, pada majlis berkenaan.

Dato’ Che Mat turut memberitahu, kita perlu bekerja lebih kuat di DUN Batu Buruk supaya kita menang pada pilihan raya akan datang.

 “Jangan ada ‘cas kenting’ dan semua pihak perlu akur dengan keputusan pucuk pimpinan parti dan BN dalam menentukan calon untuk bertanding di kawasan berkenaan,” katanya.