Halaman

17 October 2012

Program Komunikasi Patriotik beri kesedaran

Oleh: Suriati Ali 

Pendekatan Unit Komunikasi Negeri menganjurkan Program Komunikasi Patriotik memberi kesan mendalam terhadap peserta terutama kepada ketua cawangan dan perayu undi.

 Segelintir mereka yang kurang sedar dengan kelemahan masing-masing mula menanam azam dan berjanji untuk berubah sikap dengan melaksanakan apa yang dipertanggungjawab itu sebaik mungkin.

Mrereka ikhlas berubah kerana tidak mahu lagi dan serik berada dibawah kepimpinan pembangkang sebaliknya mahu Barisan Nasional kembali menerajui DUN Batu Burok pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Ketua Cawangan Umno Pantai Batu Burok, Encik Hamad Senik, berkata dia berazam dan seboleh-bolehnya akan membaiki setiap kelemahan dan kelopangan yang masih terdapat di kawasan peti undi Pantai Batu Burok.

“Langkah itu akan dilaksanakan bersama jentera parti lain supaya mampu menambat hati pengundi seterusnya memperoleh kemenangan besar pada pilihan raya akan datang,” katanya Beliau ditemui Teganukita pada pada Program Komunikasi Patriotik anjuran Unit Komunikasi Negeri di Hotel Tanjong Vista, malam tadi.

Kira-kira 200 orang terdiri daripada jentera pilihan raya dan perayu undi DUN Batu Burok hadir pada majlis yang dirasmikan Pegawai Pembangunan DUN Batu Buruk, Dato' Che Mat Jusoh.

 Ketua Cawangan Umno Jalan Budiman, Encik Aziz A Rahman, dia berharap pengundi atau rakyat di DUN Batu Burok mengenang jasa kerajaan yang telah banyak membantu dan tidak hanya fokus pada pembangunan yang terdapat di DUN itu.

“Bantuan yang diterima sebelum ini seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia(BR1M), dana rakyat, bantuan persekolahan anak-anak dan sebagainya sewajarnya dikenang dan berterima kasih.

“Tidak wajar kita sebagai rakyat cuba bertindak sebagai `menikam pemberi daripada belakang’,” katanya.