Halaman

17 October 2012

Pemuda Kuala Terengganu lancar “BN Youth Volunteer”

Oleh: Noraini Jusoh

Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Terengganu melancarkan sukarelawan yang dinamakan ‘BN Youth Volunteer’ (BNYV) sejak dua bulan yang lalu, sebagai sebahagian daripada persiapan menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13).

Program berkenaan terbuka keanggotaannya kepada semua golongan muda yang belum layak mengundi dan berusia dalam lingkungan 18 hingga 21 tahun.

Ketua pergerakan itu, Encik Badrul Hisham Zaki berkata sejak dilancarkan keahliannya sukarelawan itu telah mencecah 1,250 orang.
“Kita menubuhkan BNYV untuk orang muda yang berada di luar parti tetapi mereka ingin membantu dan pro-Barisan Nasional (BN),” ujarnya ketika dihubungi Teganukita, hari ini.

Menurut beliau, dengan adanya pasukan anak muda itu pihaknya berharap jentera pilihan raya BN semakin kuat bagi memastikan Terengganu kekal di bawah pemerintahan kerajaan sedia ada.

Katanya, pergerakan itu masih mengharapkan lebih ramai anak-anak muda menganggotai sukarelawan itu bagi membolehkan mereka menyumbangkan tenaga kepada kerajaan BN.

Golongan muda yang berminat untuk menyertai BNYV boleh mendaftarkan keahlian dengan memberi nama kepada Pergerakan Pemuda Cawangan masing-masing.