Halaman

02 October 2013

1452 calon PMR di Setiu.

.

Teks dan gambar Aminudin Ismail.

FOKUS…sebahagian pelajar tingkatan tiga Sekolah Menengah Kebangsaan Putrajaya (SMKPJ), Setiu sedang tekun menjawab kertas peperiksaan Bahasa Malaysia Kertas 1, peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) di sekolah itu, pagi tadi.

Hari ini seramai 47 calon sekolah itu menduduki peperiksaan yang berakhir pada 8hb ini iaitu seramai 16 calon pelajar perempuan dan 31 pelajar lelaki.

Razali Yaacob.
Pengetuanya, Razali Yaacob, berkata pihaknya menjangkakan seramai tiga pelajar SMKPJ akan mendapat keputusan cemerlang 8A tahun ini berdasarkan pencapaian mereka dalam peperiksaan percubaan.

“Sejak awal tahun lagi, pihak sekolah bekerja keras dengan mengadakan kelas tambahan dan kem peperiksaan untuk mempastikan pelajar berjaya dalam peperiksaan ini. Insya Allah kita target tiga orang akan dapat 8A tahun ini.

“Bagaimanapun terpulanglah kepada keputusan nanti. Berbanding tahun lalu pencapaian terbaik sekolah ini ialah 7A 1B dan 8A1B (2011), kita harap pada tahun pencapaiannya akan meningkat, “ katanya ketika ditemui Teganukita di pejabat SMKPJ, hari ini.

Mohd Azmi Nazir
Sementara itu, Timbalan Pegawai Pelajaran Daerah Setiu, Mohd Azmi Nazir, berkata seramai 1,452 calon dari 14 buah sekolah menduduki peperiksaan PMR di seluruh daerah Setiu pada tahun ini dan pihak Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Setiu mensasarkan seramai lima peratus akan mencapai keputusan 8A.

“Pada hari ini, semua calon hadir untuk menduduki PMR dan peperiksaan berjalan lancar melalui tinjauan yang kita lakukan di beberapa buah sekolah dan saya mengharapkan semua pelajar dapat menjawab soalan dengan baik dan mencapai keputusan yang memuaskan,” katanya.