Halaman

31 December 2013

179 masuk Tingkatan satu SMK Lembah Bidong.

Kipayatuallah (bersongkok) bersalaman dengan seorang bapa.
Oleh: Aminudin Ismail. 

BANDAR PERMAISURI: Seramai 179 pelajar di negeri ini yang mencapai keputusan cemerlang UPSR 2013 mendaftar di Sekolah Menengah Kebangsaan Lembah Bidong, hari ini.

Ketua Pegawai Pendidikan Daerah (PPD) Setiu, Kipayatuallah Dato' Mohd Said berkata, pendaftaran berjalan lancar dan tamat kira-kira jam 12.30 tengahari.

"Tahun ini sebanyak enam kelas tingkatan satu diwujudkan. Kesemua murid yang terpilih adalah mereka yang cemerlang dalam keputusan UPSR tahun lalu.

Kipayatuallah...Ketua PPD Setiu.
"Perjalanan pendaftaran hari ini berjalan lancar. Beberapa orang guru dan murid senior berjaya mengendalikan majlis pendaftaran dengan baik dan kebanyakan ibubapa berpuashati dengan layanan pihak sekolah," katanya.

Kipayatuallah mengharapkan semua pelajar yang mendaftar semalam supaya terus kekal di Sekolah Berprestasi Tinggi itu sehingga tamat tingkatan lima supaya boleh membantu sekolah untuk mencapai keputusan cemerlang dalam PPMR dan SPM pada masa depan.

Dalam pada itu, Kipayatuallah berkata, seramai 1090 murid mendaftar untuk memasuki Tahun Satu 2014 di Setiu yang akan bermula esok.