Halaman

02 January 2014

305 remaja dapat RM200 seorang.

Arisan..terima kasih kerajaan.
Oleh: Aminudin Ismail. 

JABI: Penerima Dana Bakti Remaja 2013 DUN Jabi menganggap pemberian dana itu sebanyak RM200 tiap seorang menunjukkan keperihatin parti pemerintah itu terhadap golongan remaja terutamanya mereka daripada keluarga yang berpendapatan rendah.

Tinjauan Teganukita di Majlis Pembahagian Wang Dana Remaja 2013 Dun itu, di Dewan Sivik, Jabi, hari ini mendapati rata-rata remaja yang ditemui gembira menerima sumbangan dana itu dan berterima kasih kepada kerajaan Barisan Nasional.

Seorang remaja, Mohd Arisan Ghazali, 28, berkata beliau mengucapkan terima kasih kepada kerajaan kerana memberi sumbangan wang dana itu kepadanya dan pemberian itu dapat meringankan sedikit bebanannya untuk membeli keperluan harian.

"Saya bekerja sendiri, pendapatannya tidak menentu, lagipun baru-baru ini saya tidak dapat bekerja selama hampir setahun kerana masalah kesihatan akibat terbabit dengan kemalangan jalanraya.

"Sumbangan ini amat bermakna bagi saya kerana ia boleh saya gunakan untuk membeli beberapa keperluan harian.

"Saya ucapkan terima kasih kepada kerajaan dan berharap supaya bantuan ini dapat dikekalkan pada masa depan," katanya yang sudah tujuh kali mendapat bantuan dana remaja itu.

Nur Idayu..usaha murni.
Seorang lagi penerima,Siti Nur Idayu, 27, yang sudah enam kali menerima bantuan dana itu, begitu gembira menerima wang dana itu dan ia adalah satu usaha murni kerajaan membantu remaja.

"Usaha kerajaan ini amat bagus bagi meringan bebanan remaja untuk berbelanja pada awal tahun baru ini. Saya akan gunakan wang RM200 ini untuk membeli beberapa keperluan harian saya dan tidak akan membazirkan wang itu," katanya.

Dalam pada itu, pada hari ini seramai 305 remaja dari kawasan Kampung Tok Dor, Tempinis dan Apal menerima wang dana remaja itu sebanyak RM200 tiap seorang dan majlis penyampaian itu dirasmikan oleh wakil Ahli Parlimen Setiu iaitu Abdullah Mat Amin.

Hadir...sebahagian remaja yang hadir.
Wan Ramly (Apal)..perlu diteruskan.

Mohd Nasri. (Apal) ..ringan bebanan,