Halaman

29 December 2013

Lagi bantah 'Himpunan Guling Kerajaan'.

BANTAH..seramai kira-kira 50 penduduk Batu Rakit, Kuala Terengganu yang terdiri daripada ahli Kawasan Rukun Tetangga (KRT), Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Penyelaras UMNO Dun, Pemuda UMNO dan Puteri UMNO bergambar selepas hadir membuat laporan Polis membantah cadangan pihak tertentu mahu mengadakan  Himpunan Guling Kerajaan pada 31hb Disember ini.

Zainal (kiri) bersama membuat laporan Polis.
Wakilnya, Zainal Awang Ngah berkata, sebanyak tiga laporan Polis dibuat, petang tadi, bertujuan supaya kerajaan mengambil tindakan tegas kepada mana-mana pihak yang bercadang untuk mengadakan Himpunan Guling Kerajaan itu.

"Rakyat Malaysia mengamalkan sistem demokrasi dan kita hendaklah akur dengan keputusan pilihanraya. Kita tidak boleh buat sesuatu dengan sesuka hati kerana kita ada undang-undang dan peraturan.

"Kami amat tidak bersetuju dengan tindakan mengadakan himpunan haram itu kerana ia bukan budaya kita dan kami semua yang hadir hari ini mahu kerajaan bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang mahu menganggu-gugat keamanan negara ini," katanya.
Semangat..pemuda bersama-sama membantah.

Sehubungan itu, Zainal meminta kepada mana-mana penduduk Batu Rakit termasuklah tinggal di Kuala Lumpur supaya tidak menyertai perhimpunan itu kerana ia boleh menganggu keamanan negara.-oleh: Aminudin Ismail.