Halaman

03 January 2014

Dua YB berganding bahu bantu penduduk.

Perihatin...Iskandar(bersongkok putih) bersama Zulkifly (kanan) meninjau bahagian dapur rumah seorang warga emas, Limah Ibrahim, 80, yang runtuh di Kampung Oh.
Oleh: Aminudin Ismail.

JABI: Dua YB iaitu Adun Jabi, Mohd Iskandar Jaafar dan Ahli Parlimen Setiu, Che Zulkifly Josoh mengambil masa lebih empat empat jam untuk bertemu dengan beberapa penduduk di dua buah kampung di Dun Jabi, hari ini

Program 'turun padang' kedua-dua YB itu bertujuan untuk menghulurkan sedikit bantuan dan menyelami beberapa permasalahan penduduk terutamanya mengenai perumahan.

Iskandar berkata, melalui program itu, pihaknya mengenal pasti beberapa keluarga perlu diberi bantuan bagi meringankan bebanan mereka.

YB Zul bertanya sesuatu kepada seorang wargatua sambil diperhati Iskandar.
"Kita dapati ada lagi, masyarakat Dun Jabi ini memerlukan kepada bantuan kerajaan samada darisegi kemudahan perumahan dan persekolahan anak-anak.

"Jadi kita dapati jika bergerak bersama seperti ini, kita boleh ada kerjasama antara pejabat Parlimen dan juga pejabat DUN terutamanya bagi menyelaraskan peruntukan-peruntukan dan bantuan," katanya mengenai lawatan ke sembilan buah rumah di Kampung Oh dan Cabang Tiga Oh itu.

Iskandar berkata, melalui lawatan itu, terdapat dua kategori untuk diberi bantuan iaitu keperluan segera di mana pihaknya menyalurkan terus bantuan berbentuk kewangan untuk perbelanjaan keluarga.

"Yang kedua ialah darisegi keperluan perumahan samada darisegi rumah baru melalui PPRT dan bantuan-bantuan untuk membaikpulih rumah," katanya mengenai program yang turut disertai Setiausaha UMNO Setiu, Mohd Azmi Nazir, Jawatankuasa Penyelaras Dun Jabi dan Pengerusi JKKK kampung terbabit.

Berikut ialah gambar-gambar sekitar program pemimpin bersama masyarakat itu, hari ini:-

Mula..peserta program memulakan perjalanan.

Rehat..Iskandar bersama beberapa penduduk kampung Oh.

Di rumah Othman Che Soh yang mengidap lelah.

Serah..menyumbang kerusi roda kepada seorang pesakit.

Bonceng..Iskandar menaiki motosikal bersama pengerusi JKKK Kg.Oh.

YB Zul melihat isterinya memakaikan tudung kepada Limah Ibrahim.

Iskandar dan ZulKiflly di rumah vateran UMNO Jabi, Mohd Ali yang mengalami sakit buah pinggang.

Isteri YB Iskandar (kanan atas) dan YB Zul (baju hitam) bergambar kenangan bersama Mohd Ali (tengah) .
Yb berjanji akan berusaha untuk mendapatkan rumah PPRT untuk keluarga Ghani Awang (kiri) di Kampung Gong Kubur, Oh.

Mesra..YB Zul berbual sesuatu dengan beberapa penduduk.