Halaman

29 December 2013

5 NGO wanita Besut turut buat laporan polis



Oleh: Mohammad Ishak 

Lima Badan Bukan Kerajaan (NGO) wanita daerah Besut hari ini tanpil membuat laporan polis bagi membantah penganjuran perhimpunan yang dikatakan untuk menggulingkan kerajaan di Dataran Merdeka pada 31 Disember ini.

Pergerakan Wanita UMNO Besut disokong oleh Pertubahan Surianita, Pertubuhan Wanita (WI), Lembaga Kebajikan Perempuan Islam (LKPI) dan PUSPANITA membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Besut,Kampung Raja, jam 10 pagi ini.

Ketua Wanita Umno Besut, Wan Naimah Abdul Latif berkata, lima pertubuhan berkenaan berganding tenaga membantah cadangan pihak terbabit yang akan mengadakan perhimpunan berkenaan Selasa ini.

Katanya, laporan itu dibuat bertujuan meminta pihak berkuasa khususnya PDRM mengambil tindakan terhadap petualang yang cuba menganjurkan perhimpunan yang dikhuatiri akan menjadi tidak tenteram dan memudaratkan suasana aman.

Menurutnya, tindakan pihak berkenaan amat bertentangan dengan prinsip demokrasi yang diamalkan di negara ini.

“Kami minta pihak Polis menyiasat dalah disebalik perhimpunan itu dan mengambil tindakan sekeras-kerasnya kepada pihak yang tidak bertanggungjawab ini,” katanya.

Semalan Pemuda Umno Besut turut membuat laporan polis berhubung isu sama sambil berharap rakyat negara ini jangan menyertai perhimpunan yang dirancang kerana ia membuang masa dan tidak berfaedah.