Halaman

26 May 2011

Kerajaan sedia program tingkat pelancongan Pulau Perhentian

Oleh: Kamarudin Mat Akib


Rakyat memberi reaksi yang positif dasar turun padang yang diamalkan pemimpin Barisan Nasional dan ia akan diteruskan bagi kebaikan rakyat. - YAB Dato' Seri Haji Ahmad bin Said

Kerajaan negeri sedang merangka satu program khusus bagi meningkatkan industri pelancongan di Pulau Perhentian, sekaligus membantu meningkatkan pendapatan penduduk di pulau ini.

“Saya akan umumkan program tersebut semasa membentangkan Bajet 2012 tidak lama lagi,” kata Menteri Besar, Dato’ Haji Ahmad Said, sewaktu berucap pada majlis Jamuan Rakyat di Pulau Perhentian, malam ini.

Beliau berkata, cadangan pembangunan di pulau ini selaras dengan hasrat Kerajaan Terengganu untuk meningkatkan bidang pelancongan di negeri ini.

Bercakap pada sidang media selepas majlis itu, beliau berkata amalan kerajaan negeri sekarang ini ialah turun padang dan mengenal pasti projek-projek yang diperlukan rakyat bagi menaiktaraf hidup dan ekonomi mereka.

“Kita akan umumkan projek untuk rakyat semasa program turun padang secara berterusan bukan tunggu plihan raya baru nak umum projek,” ujar beliau.

Beliau berkata, rakyat memberi reaksi yang positif dasar turun padang yang diamalkan pemimpin Barisan Nasional dan ia akan diteruskan bagi kebaikan rakyat.