Halaman

24 May 2011

Pelan strategik jadi indikator kepada penjawat awam

Oleh: Esah Abdullah


Ianya akan terus menjadi satu dorongan kepada penjawat awam negeri agar menjadikan kecemerlangan sebagai satu budaya di dalam melaksanakan tugas seharian. - YAB Dato' Seri Haji Ahmad bin Said.

Pelan Strategik Agenda Merakyatkan Pentadbiran Dan Pembangunan Terengganu (PSAMPPT) akan menjadi indikator kepada penjawat awam bagi memahami kehendak kerajaan, merancang dan seterusnya melaksanakan usaha-usaha yang telah dipersetujui ke arah memajukan negeri yang dicintai.

“Ini adalah satu lagi usaha kita bagi memastikan setiap agenda yang ingin lakukan, dirancang serta dilaksana dengan lebih kemas dan sistematik,” kata Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said.

Beliau berkata demikian di majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Peringkat Negeri Terengganu dan Pelancaran Buku PSAMPPT di Wisma Darul Iman pagi ini.

Hadir sama, Setiausaha Kerajaan Terengganu, Dato’ Haji Mazlan Ngah; Pengarah Pejabat Tanah dan Galian (PTG), Tuan Mamat Tuan Ngah dan Ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri.

Katanya, dengan adanya buku ini diharap penjawat awam serta semua agensi dapat bergerak dengan lebih pantas lagi didalam melaksanakan tanggungjawab masing-masing.

Tambahnya, ini adalah satu lagi usaha kerajaan bagi memastikan setiap agenda yang ingin dilakukan, dirancang serta dilaksana dengan lebih kemas dan sistematik.

“Ianya akan terus menjadi satu dorongan kepada penjawat awam negeri agar menjadikan kecemerlangan sebagai satu budaya di dalam melaksanakan tugas seharian,” katanya.