Halaman

01 December 2013

1,444 graduan UniSZA terima ijazah dan diploma


Sejumlah 1,444 graduan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) bakal menerima ijazah dan diploma pada istiadat Konvokesyen UniSZA kali ke-5 di Pusat Konvensyen, Taman Tamadun Islam, Kuala Terengganu yang berlangsung selama dua hari sejak semalam.

Naib Canselornya, Profesor Dr Yahaya Ibrahim berkata daripada jumlah itu, tiga graduan merupakan penerima ijazah Doktor Falsafah, 11 penerima Sarjana Sains, 10 penerima Sarjana Sastera, 659 penerima Ijazah Sarjana Muda manakala 761 graduan penerima Diploma.

Beliau berkata kesemua graduan itu dari lapan fakulti yang terdapat di UniSZA antaranya Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan, Fakulti Pengurusan Perniagaan dan Perakaunan, Fakulti Pertanian Bioteknologi dan Sains Makanan serta Fakulti Undang-undang dan Hubungan Antarabangsa.

"Pada istiadat konvokesyen kali ini juga, buat julung kalinya satu anugerah ijazah kehormat iaitu Ijazah Kehormat Doktor Falsafah Bioteknologi akan dianugerahkan kepada seorang individu, tetapi namanya kita rahsiakan dahulu," katanya.