Halaman

01 December 2013

YB bantu naiktaraf kelas KAFA.

Seorang murid menerima hadiah daripada Bazlan.
Teks dan gambar Aminudin Ismail.

BATU RAKIT: Pejabat Dewan Undangan Negeri (Dun) Batu Rakit akan berusaha untuk mendapatkan dana bagi menaiktaraf bangunan Pusat Pegajian Al-Quran dan Fardu Ain (Kafa) Kampung Bukit Cempaka di sini, yang kini kurang lengkap dan bagi menampung jumlah pelajar yang semakin bertambah.

Berucap ketika merasmikan Majlis Penyampaian Hadiah kepada murid cemerlang sekolah itu, kelmarin, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Rakit, Bazlan Abdul Rahman berkata, pihaknya memandang berat mengenai permasalah itu dan akan berusaha membantunya.

“Mengenai kelas ini yang agak kurang lengkap ini, kita akan cuba baikpulih. Kita berpakat-pakat cuba cari dana untuk membaikpulihnya. Pihak pengurusan sekolahpun perlu juga mencari ruang-ruang seperti meminta bantuan MAIDAM.

Bazlan bersama Hamzah (dua dari kiri) dan Mohd Ali (berucap)
“Saya akan cuba membantu dan memberi sokongan terhadap permohonan peruntukan untuk membaiki kelas ini ataupun di mana-mana jika saya ada ruang, saya akan bercakap dan saya akan mintak supaya kelas ini dinaiktaraf untuk kemudahan anak-anak kita semua,” katanya.

Sementara itu, seramai kira-kira 10 murid pusat pengajian itu menerima hadiah kecermelangan masing-masing yang disampaikan oleh Bazlan.

“Tahniah kepada yang berjaya dan moga-moga dengan didikan agama yang diberikan dapat menjadikan akhlak yang lebih sempurna. Saya turut berharap agar kelas fardhu ain ini akan dapat diteruskan dengan lebih berjaya pada masa hadapan,” kata Bazlan.

Turut hadir ialah Hamzah Harun, Penyelia Kafa, Yayasan Islam Terengganu Daerah Setiu dan Guru Besar Pusat Pengajian Al-Quran dan Fardu Ain Kampung Bukit Chempaka, Mohd Ali Abdullah.
Pengacara majlis.
Hadir..sebahagian murid hadir memeriahkan majlis.