Halaman

03 December 2013

Pelajar Pusat pengajian Taman Islam Kemaman mati lemas

MOHD NOR (mangsa)
Teks dan gambar oleh: Nurul Azila Saberi

Seorang remaja, Mohd Ashraf Mohd Nor, 17, ditemui mati lemas selepas dihanyutkan arus deras ketika memukat ikan di Sungai Pelatoh, petang kelmarin.

Mangsa bersama bapanya Mohd Nor Ismail, 45 dan sepupunya Amira, 12, keluar rumah memukat ikan di ladang kelapa sawit yang menjadi kebiasaan keluarganya memukat ikan dan menjualnya.

Ketika kejadian arwah pengsan disebabkan penyakit sawan yang telah lama dihidapi lalu terjatuh ke dalam bot dan menyebabkan bot yang mereka naiki terbalik.

Jenazah mangsa lemas dibawa balik ke rumah selepas bedah siasat dilakukan.

Keadaan ini membuatkan bapa mangsa kelam-kabut dan telah menyelamatkan anak saudaranya terlebih dahulu kemudian berpatah balik untuk menyelamatkan mangsa tetapi gagal ditemui.

Setelah setengah jam beliau mencari tetapi tidak berhasil, beliau akhirnya mengambil tindakan untuk melaporkan kejadian itu kepada polis.

Operasi mencari giat dijalankan sehinggalah mangsa berjaya dijumpai di celah dahan berhampiran tempat kejadian kira-kira jam  pagi semalam.

Allahyarham dibedah siasat dan dimandikan di Hospital Kemaman sebelum isembahyangkan oleh tenaga pengajarnya sendiri bersama pelajar Kem Tahfiz yang melibatkan kira-kira 100 orang.

Arwah merupakan anak sulung daripada tujuh beradik dan juga seorang pelajar  cemerlang, malah sentiasa bergiat aktif di pusat pengajiannya.

Kehilangan beliau turut dirasai oleh tenaga pengajarnya dan teman-temannya.