Halaman

23 October 2012

MB janji ganjaran wang tunai buat atlet hoki

Oleh: Aida Abd Rahman


Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said berjanji akan memberi ganjaran dalam bentuk wang tunai kepada atlet hoki Terengganu selepas kejayaan melakar kejuaraan di pentas final, Kejohanan Hoki Piala Tun Razak ke-50 di Stadium Hoki Indera Mahkota, Kuantan, malam tadi.

 “Insya-Allah kita akan beri hadiah dalam bentuk kewangan yang akan kita umumkan esok. Kita akan bawa (perkara itu) dalam mesyuarat exco dan esok kita bersedia mengumumkan berapakah jumlahnya (ganjaran).

“Sebagaimana yang saya katakan sebelum ini, Kerajaan Terengganu bersedia mengiktiraf kecemerlangan anak Terengganu dalam apa jua bidang,” katanya ketika sidang media selepas Karnival pendidikan Terengganu, di Stadium Negeri, Kuala Terengganu, hari ini.

 Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia negeri, Dato’ Ahmad Razif Abd Rahman dan Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu, Encik Zakaria Hussin.

 Menteri Besar ternyata gembira dengan prestasi dan kesungguhan pemain muda hoki negeri yang berjaya menempah tiket ke final sekali gus membenam pasukan tuan rumah dengan jaringan tiga tanpa balas.

Katanya, kerajaan negeri berjanji untuk memberi hadiah setimpal dengan keringat dan usaha yang dipamerkan atlet berkenaan sehingga mendapat kejuaraan buat pertama kali sejak kejohanan itu dipertandingkan 50 tahun lalu.

Teganukita sebelum ini melaporkan, Terengganu mencipta sejarah apabila membenam pasukan Pahang 3-0 pada aksi final Kejohanan Hoki Piala Tun Abdul Razak ke-50 di Stadium Hoki Indera Mahkota Pahang, malam tadi.

 Kemenangan penuh bermakna itu menamatkan penantian Terengganu selama 50 tahun untuk menjulang piala berprestij itu.

 Sultan Pahang yang turut berangkat untuk menyaksikan pertandingan itu berkenan menyampaikan piala dan medal kepada pemenang-pemenang tersebut.

 Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, Hj Rozi Mamat turut hadir bagi memberi semangat dan sokongan moral kepada pemain Terengganu.