Halaman

25 October 2012

Pilih BN negara aman

Oleh:Kamarudin Mat Akib dan Amirullah Othman 

Hj Shamsudin Sulong
Pengundi di negeri ini diingatkan supaya memilih calon-calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 bagi memastikan BN terus memerintah, demi keamanan dan kesejahteraan negara.

Pengarah Unit Komunikasi Negeri (Ukom), Haji Shamsudin Sulong, berkata hanya BN yang mampu menjaga keamanan negara dan kestabilan politik, berdasarkan sejarah pentanbirannya sejak dulu hingga kini.

Beliau berkata, pengundi di negeri ini perlu mengambil iktibar daripada kehancuran negara-negara lain seperti Syiria, Lubnan, Iraq, Palestin, Afganistan dan beberapa lagi negara Arab yang lain akibat politik yang tidak stabil dan perangan sesama sendiri.

“Percayalah tuan-tuan jika bukan BN yang memerintah negara ini selepas PRU-13, kita semua tidak akan dapat keluar rumah dengan aman, walaupun untuk ke masjid atau kubur kerana parti lain tidak mampu untuk menjaga keamanan negara,” katanya ketika berucap pada Majlis Komunikasi Patriotik anjuran Unit Komunikasi Negeri (Ukom) di Hotel Vista malam tadi.

Hadir sama, Pegawai Pembangunan DUN Rhu Rendang, Haji Nik Dir Nik Wan Ku; Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Pembangunan Usahawan, Haji Azmi Razik; Penolong Pengarah Agensi Pembangunan Masyarakat (AMPT), Encik A. Latiff Awang, ketua-ketua cawangan Umno di DUN Rhu Rendang dan pengerusi-pengerusi JKKK.

Haji Shamsuddin berkata, parti Pas pula hanya memecahbelahkan rakyat dan menghasut mereka supaya menentang kerajaan.

“Tindakan yang dilakukan oleh Pas ini merupakan satu sikap yang bertentangan dengan lunas-lunas agama Islam. Orang Pas lebih rela memberi sokongan kepada DAP yang terang-terang anti-Islam.

Jadi buat apa lagi kita nak sokong Pas,” katanya. Beliau turut mengingatkan jentera UMNO dalam Dun Rendang supaya sentiasa bersedia dan jangan lalai kerana siren daripada YAB Perdana Menteri untuk membubarkan Parlimen bila-bila masa sahaja.