Halaman

25 October 2012

MSN anjur Kejohanan Futsal

Oleh: Suriati Ali

 Majlis Sukan Negeri akan menganjurkan Kejohanan Futsal bawah 20 tahun pada 3 November depan bertempat di Gelanggang Futsal Sport Planet, Gong Badak, Kuala Terengganu.

Pengarahnya, Zainal Abidin Hussin (gambar), berkata penganjuran kejohanan itu cukup penting bagi mencari bakat baru dan sebagai persediaan menghadapi Sukan Malaysia (Sukma) di Kuala Lumpur tahun depan.

 “Ia adalah salah satu program berterusan bagi memartabatkan sukan itu di kalangan remaja dan belia di Terengganu seterusnya mengentahkan bakat mereka ke peringkat lebih tinggi.

“Pada kejohonan ini nanti, kategori lelaki dan wanita akan dipertandingkan dan bakal merebut hadiah keseluruhan sebanyak RM8,000,” katanya.

 Johan kategori lelaki akan membawa pulang wang tunai RM3,000, kedua, RM1,500 dan tempat ketiga dan keempat masing-masing RM500.

Manakala kategori wanita RM1,000 (johan), RM700 (kedua) dan ketiga dan keempat pula RM400. Encik Zainal turut memberitahu, kejohanan yang bakal dianjurkan itu menjadi platform kepada pihaknya untuk memilih pemain berbakat sebelum diserapkan ke dalam skuad Terengganu menjelang Sukma akan datang.

Jesteru itu, siapa yang berminat untuk menyertai kejohanan yang berlangsung sehari itu boleh mendapatkan borang penyertaan di pejabat MSN, Gong Badak, Kuala Terengganu dengan kadar yuran yang dikenakan RM50 setiap pasukan.