Halaman

21 October 2012

PPAT anjur Pameran Fotografi

Oleh: Suriati Ali 

 Perbadanan Perpustakaan Awam Terengganu (PPAT) akan menganjurkan Pameran Fotografi sempena 50 tahun Program Peace Corp bertempat di lobi perpustakaan itu, pada 23 Oktober ini.

Pengarah PPAT Puan Hajah Nor Akmal Abdul Fatah, berkata program yang akan dirasmikan Menteri Besar Dato’ Seri Haji Ahmad Said diadakan dengan kerjasama Kedutaan Amerika Syarikat.

Katanya, gambar-gambar yang akan dipamer bertemakan `An Enduring Bond 50th Anniversary of the Peace Corp in Malaysia: A Photo Exhibition.

“Sebahagian gambar turut menceritakan mengenai sukaralewan Amerika yang datang ke Malaysia untuk bekerja dengan rakan Malaysia dalam bidang pertanian, pendidikan dan teknologi sekitar 1960 an sehingga 1980 an.

“Pada masa sama, kita turut mengadakan pameran berkaitan program English Teaching Assistants (ETA) yang kini hampir tujuh tahun dilaksanakan Terengganu sebelum dipraktikkan negeri lain iaitu Johor dan Pahang,” katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, pameran seumpama itu cukup bermanfaat kepada masyarakat terutama kepada peminat fotografi.

“Ia bukan saja dapat mengetahui teknik dan pentingnya dunia foto dalam kehidupan harian malah membuktikan kepercayaan negara luar kepada Terengganu khas PPAT untuk menganjurkan program seumpama ini.

“Pihak kami berharap orang ramai mengambil kesempatan untuk bersama-sama hadir pada program yang pertama kali dianjurkan ini.