Halaman

27 October 2012

Pelajar DUN Jertih dapat basikal dan bag sempena Aidiladha



Oleh: Mohammad Ishak 

Kehadiran Aidiladha tetap menjadi ingatan kepada pelajar di Kawasan Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jertih apabila mereka menerima sumbangan basikal dan bag sekolah.sempena majlis Korban Perdana Peringkat DUN Jertih hari ini.

Majlis yang dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jertih, Dato’ Seri Idris Jusoh turut dihadiri Timbalan Pengarah Urusan Kumpulan Karangkraf,Mohd Nasir Hamzah.

Pada majlis itu sepuluh ekor lembu yang disediakan Pejabat Pejabat Pelyelaras DUN dan Karangkraf dikorban untuk diangihkan kepada fakir miskin sekitar DUN Jertih

Sempena majlis korban itu,Idris yang juga Pengerusia MARA kemudian menyampaikan basikal dan bag sekolah kepada pelajar terpilih serta mengagigkan daging korban.

Seramai 250 pelajar menerima sumbangan bag sekolah manakala 50 yang lain menerima basikal Selain itu, pelajar fakir miskin juga turut menerima sumbangan wang raya RM50 seorang sempena majlis korban itu.

Majlis yang dianjurkan oleh Pejabat Penyelaras DUN Jertih dengan kerjasama Karangkraf dan Peti Undi Alur Lintah itu adalah kali kedua diadakan di situ selepas program pertama dijayakan dengan kerjasama akhbar Harian Metro pada 2010.

Idris menghargai tanggung jawab sosial yang dilaksanakan oleh rakan Media di negara ini kerana menganjurkan program korban yang membolehkan orang ramai khususnya golongan miskin turut menikmati faedah daripada program terbabit.