Halaman

21 October 2012

Seminar Belia Daerah Marang

Oleh: Amirullah Othman 

Seramai 100 pimpinan belia daerah Marang menyertai seminar anjuran Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu (APMT) hari ini di Marang Village Resort & Spa, Kelulut, Marang.

Program tersebut dirasmikan Penolong Pengarah APMT, Encik A.Latif Awang. Dalam ucapannya, beliau mengingatkan pemimpin belia supaya berfikir banyak kali dalam melakukan sebarang tindakan dan tidak mengikut emosi.

Beliau bimbang golongan belia akan dipergunakan oleh pihak lain yang ingin menangguk di air yang keruh jika mereka bertindak mengikut perasaan tanpa memikirkan baik buruk sesuatu perkara.

Antara Tajuk modul yang dijalankan ialah “Malaysia Sebuah Negara Islam” dan “Perjuangan Belum Selesai”.

Ternyata modul dan gaya penyampaian moderator dari Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu (APMT) amat menyentuh perasaan sehinggakan ada antara peserta mengalirkan air mata tanpa sedar akibat rasa sedih agama Islam diperlakukan sewenang-wenangnya oleh pembangkang dari hari ke hari.

Program seumpama ini amat baik dan wajar diteruskan supaya pemimpin-pemimpin muda ini ada kesedaran tentang pentingnya menjaga tatasusila dan jangan terjebak dengan dakyah pembangkang yang hanya ingin memecahkan umat Islam sahaja.