Halaman

23 October 2012

Veteran UMNO masih berpengaruh

Oleh: Mastura Jamaluddin 

Walaupun bertongkat,ada yang berpimpin tangan namun itu semua tidak melemahkan semangat golongan veteran UMNO untuk hadir menunaikan kewajipan sebagai ahli parti di Persidangan Agung Majlis Veteran UMNO Bahagian Hulu Terengganu Tahun 2012, baru-baru ini.

Berbekalkan semangat jati diri menentang pengkhianat agama ,bangsa dan negara hampir 150 veteran berjaya menghadirkan diri walaupun ada di antaranya sudah uzur kerana terlalu sayangkan parti, mereka tetap hadir untuk mendengar amanat yang disampaikan untuk menghadapi PRU13.

Pengerusi Veteran UMNO Negeri Terengganu, Dato’ Yahya Hashim, berkata golongan veteran boleh membantu memenangkan parti melalui pengaruh mereka dalam keluarga dan masyarakat.

“Walaupun kita semua kekurangan dari segi tenaga tetapi semua orang kena ingat bahawa veteran masih mempunyai pengaruh yang kuat.

“Dengan pengaruh ini kita boleh menarik undi di kalangan anak cucu kita dan masyarakat sekitar melalui cerita perjuangan sebenar UMNO menentang penjajah dan bagaimana perjuangan untuk dapatkan kemerdekaan.

“Mungkin ada yang tidak tahu sejarah sebenar UMNO kerana di pengaruhi oleh anasir-anasir luar, jadi peranan veteranlah yang harus menyedarkan mereka supaya tidak terperangkap dengan pengkhianat parti.

“Sebagai ahli veteran,saya harap setiap orang akan memberi sumbangan dalam apa jua bentuk untuk pertahankan kerajaaan Barisan Nasional dalam PRU13 nanti,” katanya.

Persidangan kali ini di rasmikan oleh YBM Dato’ Haji Tengku Putera Tengku Awang, Ketua UMNO Bahagian Hulu Terengganu. Ia turut dihadiri Setiausaha UMNO Bahagian dan beberapa orang ahli jawatankuasa UMNO Bahagian Hulu Terengganu.