Halaman

25 October 2012

Pengundi Rhu Rendang, Parlimen Marang perlu pilih BN

Oleh :Amirullah Othman


Pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Rhu Rendang dan Parlimen Marang tiada pilihan melainkan mengundi calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

Pegawai Pembangunan DUN Rhu Rendang, Haji Nik Dir Nik Wan Ku, berkata hanya ini pilihan yang ada bagi memastikan dua kawasan itu dibangunkan setanding dengan kawasan dan daerah lain.

“Jika kita tengok, Marang merupakan daerah paling mundur berbanding kawasan lain kerana lama berada di bawah pentadbiran parti pembangkang,” katanya ketika berucap pada Majlis Komunikasi Patriotik anjuran Unit Komunikasi Negeri (Ukom) di Hotel Tanjong Vista, malam tadi.

Hadir sama Pengarah Ukom, Haji Shamsudin Sulong Pengarah Unit Komunikasi Negeri Terengganu; Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Pembangunan Usahawan, Haji Azmi Razik; Penolong Pengarah Agensi Pembangunan Masyarakat (AMPT), Encik A. Latiff Awang, ketua-ketua cawangan Umno di DUN Rhu Rendang dan pengerusi-pengerusi JKKK.

Haji Nik Dir amat teruja dan berterima kasih dengan kehadiran semua jentera Umno yang akan bekerja dalam PRU 13 nanti kerana telah menunjukkan semangat yang kuat untuk hadir serta taat setia kepada parti.

Beliau amat mengharapkan kerjasama yang penuh dari semua jentera untuk memenangkan UMNO dan Barisan Nasional tanpa mengira siapa calon yang diletakkan oleh pucuk pimpinan di Dun Rhu Rendang.

Sejak PRU tahun 1986, Dun Rendang telah di tawan oleh pembangkang dan pada kali ini beliau ingin melihat dan pucuk pimpinan mengharapkan Barisan Nasional akan memenangi kerusi Dun Rhu Rendang.

“Jika ingin melihat Bandar Marang maju, Dun Rhu Rendang mesti dimenangi oleh Barisan Nasional kerana pusat bandar Marang berada dalam Dun Rhu Rendang,” katanya.