Halaman

21 October 2012

Peserta Thai ungguli Sultan Mizan Cup 2012

Peserta Thailand, Wipawan Pawitayalarp, muncul johan Sultan Mizan Cup 2012, yang berakhir awal pagi tadi.



Penunggang tersebut yang mencatatkan masa purata kelajuan 18.872 kilometer sejam meraih hadiah wang tunai US10,000 dan jam tangan bernilai RM25,000 serta piala dan sijil.



Penunggang tempatan, Mohamad Fuad Hashim muncul sebagai naib johan dan memenangi wang tunai US7,000 serta piala dan sijil manakala pemenang tempat ketiga, Mohd Bulkhari Rozali menerima wang tunai US5,000 serta piala dan sijil.



Seramai 52 peserta menyertai acara tersebut yang dianjurkan kerajaan negeri dengan kerjasama Royal Terengganu Endurance Stable (RTES), di Terengganu International Endurance Park (TIEP), Lembah Bidong, Setiu.

Selain peserta tempatan, kejohanan itu juga turut disertai penunggang dari beberapa negara luar, termasuk Thailand, Indonesia dan Myanmar. Sultan Terengganu,

Sultan Mizan Zainal Abidin, berkenaan berangkat ke majlis penyampaian hadiah kepada para pemenang, pagi ini. Hadir sama pada majlis itu, Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said; Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah, Exco-Exco dan ketua-ketua jabatan.